02-02-2017

Resultaten onderzoek

Bij de eerste elf vragen konden de respondenten kiezen uit twee antwoordmogelijkheden, namelijk: ‘ja, want…’ en ‘nee, want….’. Bij beide antwoorden konden de respondenten een reden noteren. Bij de twaalfde vraag is het de bedoeling dat de respondenten een cijfer geven aan ‘De Huidkliniek Rosmalen’. Bij de laatste vraag wordt er gevraagd om een goed punt en een verbeterpunt te beschrijven over de kliniek. De vragen zijn onderverdeeld in onderwerpen waar de vraag over gaat. Er zijn vier onderwerpen: belangrijke randvoorwaarden, de huidtherapeut, behandelingen en aanbevelingen & beoordeling.

Belangrijke randvoorwoorden (vraag 1, 2 & 3)
Bij de eerste vraag: ‘U kunt de kliniek bereiken wanneer u een afspraak wil maken?’ hebben alle respondenten (100%) ‘ja’ aangevinkt. Dit betekend dus dat alle respondenten vinden dat de kliniek goed te bereiken is. Respondenten geven als reden dat de gegevens van de kliniek voldoende worden aangegeven, bijvoorbeeld op brieven. Dat er meerdere mogelijkheden zijn om de kliniek te bereiken namelijk, zowel telefonisch als over de mail. Als de kliniek niet te bereiken is wordt er altijd terug gebeld of kun je het antwoordapparaat inspreken. Via de mail krijg je altijd een snel antwoord.

Bij vraag 2 werd er de volgende vraag gesteld: ‘U vindt de behandelruimte een geschikte ruimte om behandeld te worden?’. 100% beantwoorden bij deze vraag ‘Ja’. Dit betekend dus dat alle respondenten de kliniek een geschikte ruimte vinden.

Bij vraag 3 werd er de volgende vraag gesteld: ‘U heeft het gevoel dat uw privacy gewaarborgd blijft?’ Bijna alle respondenten beantwoorden deze vraag met ‘Ja’. 1 respondent antwoordt deze vraag met ‘nee’. Dit betekend dus dat niet alle respondenten het gevoel hebben dat de privacy gewaarborgd blijft. Deze respondent geeft aan dat dit komt doordat ze na een behandeling nog een afspraak moet inplannen, waarbij wachtenden haar kunnen zien waardoor ze weten dat ze onder behandeling is bij ‘De Huidkliniek Rosmalen’. Vooral na een acnebehandeling of laserbehandeling is de huid vaak erg rood en kan dit schaamtelijk zijn voor de cliёnt. Van de respondenten die ‘ja’ hebben geantwoord geven 28% aan dat dit komt omdat hun gevoel dat zegt. 14%  geeft aan dat de huidtherapeut hierin erg professioneel en discreet is en 7%) geeft aan dat de behandelruimtes allemaal erg gescheiden van elkaar zijn en je daardoor niet snel iemand tegen komt.

De huidtherapeut (vraag 4, 5, 6, 7 & 8)
Bij de vierde vraag: ‘U heeft het gevoel dat de huidtherapeut de tijd voor u neemt?’ heeft 100% ‘ja’ aangevinkt. Dit betekend dus dat alle respondenten het gevoel hebben dat er tijd genomen wordt voor de cliënt. Respondenten geven als reden dat er tijd wordt genomen voor een praatje en er belangstelling in de cliënt wordt getoond. Daarnaast wordt er aangegeven dat vragen altijd uitgebreid beantwoord worden en dat de behandelaar een gevoel van rust uitstraalt.

Bij vraag 5 werd er de volgende vraag gesteld: ‘U voelt zich op uw gemak bij de huidtherapeut?’ 100% beantwoordt deze vraag met ‘ja’. Dit betekend dus dat alle respondenten zich op hun gemak voelen bij de huidtherapeut. 75% geven aan dat dit komt door de houding van de behandelaar. Ze vinden de behandelaar rust uitstralen, vriendelijk en professioneel overkomen. Andere geven als reden dat de huidtherapeut veel interesse toont in de cliënt en cliënten hebben het gevoel dat ze altijd hun problemen kunnen delen.

Bij vraag 6 werd er de volgende vraag gesteld: ‘U vind de manier van communiceren met de huidtherapeut prettig?’ Ook hier weer 100% antwoordt met ‘ja’. Dit betekent dus dat alle respondenten de manier van communiceren fijn vinden.

Bij de zevende vraag: ‘U heeft het gevoel dat de huidtherapeut u wil helpen?’ heeft 100% ‘ja’ aangevinkt.

Bij vraag 8 werd er de volgende vraag gesteld: ‘U vindt dat de huidtherapeut voldoende kennis heeft?’ 100% antwoorden met ‘ja’. De respondenten vinden dat de huidtherapeut voldoende ervaring heeft en professioneel is.

Behandelingen (vraag 9 & 10)
Bij vraag 9 werd er de volgende vraag gesteld: ‘U vindt dat de huidtherapeut een goede behandeling geeft?’ 97% (alle respondenten op 1 na) antwoorden met ‘ja’. De meeste respondenten vinden dat de huidtherapeut een goede behandeling geeft. Er is 1 respondant die niks heeft ingevuld. Ze gaf daarbij als reden dat ze na de eerste behandeling heel veel resultaat had, maar dat de tweede behandeling erg was tegengevallen. Ze wil het daarom nog even afwachten en kan hier nog geen oordeel over doen.

Bij vraag 10 werd er de volgende vraag gesteld: ‘U vindt dat de behandelingen genoeg resultaat geven?’ Op 4 respondenten na heeft iedereen ‘ja’ ingevuld. Drie respondenten hebben niks ingevuld. Een van de drie gaf hierbij als verklaring dat ze het resultaat nog moet afwachten. Diegene die met ‘ja’ hebben geantwoord gaven als reden dat de behandelingen verlichting geven en ze blij zijn met het resultaat.

Aanbevelingen & beoordeling
Bij vraag 11 werd er de volgende vraag gesteld: “Zou u ‘De Huidkliniek Rosmalen’ aanbevelen bij anderen?” 100% antwoordt met ‘ja’.

Bij vraag 12 werd er gevraagd met wat voor cijfer de respondenten ‘De Huidkliniek Rosmalen’ zouden beoordelen, waarbij 1 het laagste cijfer en 10 het hoogste. Het laagste cijfer wat er door een respondent is gegeven is een 7,5. Het hoogste cijfer is een 10. Er is een modus van 9 en een mediaan van 9. Het gemiddelde cijfer is een 8,89.

Bij vraag 13 werd er gevraagd aan de respondenten om een goed punt te noemen aan de kliniek en een verbeter punt. De meeste respondent konden geen verbeterpunt bedenken en hebben hierbij niks ingevuld. De verbeterpunten en goede punten zijn weergegeven in de tabel.

Goede punten Verbeterpunten
De bereikbaarheid Een respondent wist niet dat haar kind niet mee naar binnen mocht tijdens een behandeling. Ze moest hierdoor haar kind in de wachtruimte achterlaten. Ze vond dit niet prettig.
De huidtherapeut heeft kennis en is kundig (professioneel), hierdoor heeft de kliniek een hoge kwaliteit Een respondent vind het prettig als ze ongevraagd feedback en advies krijgt.
De huidtherapeut geeft je veel aandacht en is klantvriendelijk Een respondent geeft aan dat het in verband met privacy fijn kan zijn om vooraf te betalen, zodat je na de behandeling meteen (ongezien) kunt weggaan.
De kliniek is schoon en mooi
Ontspannen sfeer
Behulpzaam met meedenken bij huidproblemen.

Tabel 1: goede punten & verbeterpunten

Conclusie

Na de verkregen gegevens kan er nu een uitspraak worden gedaan over de deelvragen en daarmee ook de onderzoeksvraag. De eerste deelvraag ging over de tevredenheid van cliënten over de bereikbaarheid, de behandelruimte en privacy. Uit de onderzoekgegevens is gebleken dat de respondenten hier erg tevreden over zijn. Over de bereikbaarheid en behandelruimte is niks aan te merken. Over de privacy was 93% tevreden. De reden waarom dit niet honderd procent is geweest heeft als reden dat er bij een behandeling altijd achteraf betaald wordt. Hierdoor kun je na een behandeling niet snel weg en kunnen mensen in de wachtkamer jou zien, dit is vervelend als je heel erg rood bent van een behandeling. De tweede deelvraag ging over de tevredenheid van cliënten over de huidtherapeut. Uit de onderzoeksgegevens is gebleken dat de respondenten hier 100% tevreden over zijn. De derde deelvraag ging over de tevredenheid van cliënten over de behandelingen. Uit de onderzoeksgegevens is gebleken dat een groot merendeel tevreden is over de behandelingen. 92% vind dat er goede behandelingen worden gegeven. Het overige deel is niet ontevreden, maar weet niet goed hoe hij/zij deze vraag moet beoordelen omdat de behandelingen pas net waren gestart. 78% vind dat de behandelingen een goed resultaat opleveren. Hierbij heeft het overige deel eigenlijk dezelfde opmerking als hierboven. Namelijk dat de cliënt nog niet kon weten of het resultaat gewenst is, omdat de behandelingen pas net waren gestart.
Het gemiddelde cijfer dat de kliniek heeft gekregen is afgerond een 9 en er werden veel positieve punten genoemd door respondenten. Verbeterpunten die werden genoemd was de regel dat kinderen niet mee de behandelkamer in mochten bij laserbehandelingen. Sommige cliënten vonden het niet prettig de kinderen achter te laten in de wachtruimte.  Een ander verbeterpunt was het ongevraagd geven van adviezen en feedback aan een cliënt.
Door deze deelvragen samen te trekken kan er een antwoord worden gegeven op de hoofdvraag of cliënten tevreden zijn over ‘De Huidkliniek Rosmalen.’

Over het algemeen zijn cliënten erg tevreden over ‘De Huidkliniek Rosmalen’ Dit blijkt uit het feit dat 8 van de 11 vragen in zijn totaal positief zijn beoordeeld. Van de andere drie vragen zijn twee vragen voor meer dan 92% positief ingevuld. En de overige vraag is voor meer dan 78% positief ingevuld. De overige procenten zijn niet negatief ingevuld, maar niet ingevuld omdat de respondenten geen antwoord wisten. Er is maar door 1 respondent een negatief antwoord gegeven en dat is betreft de privacy die in de deelvraag al benoemd is.

Het praktijkadvies betreft maatregelingen te nemen omtrent verbeterpunten die worden aangegeven door respondenten. Het eerste punt om de privacy te waarborgen van cliënten is er een die in de praktijk kan worden toegepast, door bij bepaalde behandelingen cliënten van tevoren te laten betalen. Dit kan besproken worden tijdens een intake.

Wij zijn erg blij met deze resultaten, maar hebben jullie nog verbeterpuntjes,

dan horen wij dat uiteraard graag!!

Attachment

Vind je het makkelijker om een appje te sturen?

Wij zijn ook bereikbaar via WhatsApp!

De Huidkliniek is nu onderdeel van Cosmetique Totale

Natuurlijk kun je nog steeds bij ons terecht voor de huidbehandelingen die je van ons gewend bent. Als onderdeel van Cosmetique Totale kunnen wij jou nog beter helpen op het gebied van huid- en laserbehandelingen. Ben je benieuwd naar alle behandelmogelijkheden? Kijk dan op de website van Cosmetique Totale of kom gerust langs voor een gratis en vrijblijvend consult bij één van onze huidtherapeuten.