Omdat het ook heel belangrijk is om thuis optimaal aan de huid te werken hebben wij de MTS thuisrollers. MTS staat voor Microneedle Therapy Systeem. De rollers hebben naaldjes van 0.3mm die minuscule kleine perforaties in de huid maken. De verkregen perforaties dragen bij tot een verhoogde opname van actieve werkstoffen (van 7% naar 80%) waardoor meer resultaat wordt behaald. Het stimuleert de celdeling en de aanmaak van collageen en elastine, waardoor de huid sterker, soepeler, egaler van kleur en dikker wordt.

Het verschil met de behandeling in de praktijk is de diepte van de perforaties. Met microneedling in de praktijk werken we dieper (tussen 0,5 en 1,5mm). Voor thuis is dit niet geschikt ivm de daarbij horende risico’s.

Wanneer kan je de MTS Roller gebruiken?

De MTS roller wordt ingezet als ondersteuning van de behandelingen in de praktijk bij;

• Anti-aging
  • Fijne lijntjes en rimpels
  • (Acne-) littekens
  • Pigmentstoornis
  • Grove huidstructuur / grove poriën
  • Striae

STAPPENPLAN
Omdat de huid na het roller rood wordt, adviseren we om dit in de avond te doen. De huid kan daarna tot rust komen en de werkstoffen kunnen hun werk doen. Om de huid te laten wennen aan het roller is het belangrijk om dit op te bouwen. Wij adviseren het volgende schema aan te houden:

Week 1-2: 2x per week voor 2 minuten
Week 3-4: 3x per week voor 3 minuten
Week 5-6: 4x per week voor 4 minuten
Vanaf week 7: 5 minuten per dag

Mocht dagelijks rollen niet lukken, probeer dan 3x per week te rollen voor ongeveer 5 minuten.

Stap 1. Reiniging
Reinig je huid met het reinigingsproduct wat de huidtherapeut heeft geadviseerd. Belangrijk is dat de huid goed gereinigd is alvorens je start met rollen.

Stap 2. Rollen

Als je start met rollen, verdeel je het gebied in delen. Voor het gezicht start je bv op het voorhoofd, daarna de wangen, kraaienpootjes, enz. Elk gebied behandel je eerst helemaal, daarna ga je naar het volgende gebied. Je rolt horizontaal, verticaal en diagonaal (beide kanten op, zoals een plusje en een kruisje)

De huid rondom de ogen is gevoeliger, daarom moet je hier voorzichtiger roller. Je kan het beste de huid wat naar beneden trekken, zodat het boven het bot zit. Hou de roller op 70 graden zodat je goed tot dicht onder het oog kan komen. Geef met de roller een lichte druk, hard drukken is niet nodig en werkt alleen maar averechts. De eerste paar keer kan het wat gevoelig zijn, maar mag geen pijn doen.

Let op: Heb je een ontstekinkje/puistje? Rol hier dan ruim omheen en nooit overheen.

Stap 3. Actieve ingrediënten
Omdat na het rollen minuscule perforaties in de huid zijn ontstaan worden actieve werkstoffen beter opgenomen in de huid. Na het rollen breng je dus je product aan. Welk product je hiervoor gebruikt is afhankelijk wat we willen bereiken. Overleg altijd met jouw huidtherapeut welk product je aanbrengt na het rollen (geen retinol)

Stap 4: Bescherming
Natuurlijk is het belangrijk dat je de volgende ochtend je huid weer goed beschermt tegen schadelijke invloeden. Gebruik hiervoor je vitamine C serum en je spf.

Onderhoud MTS Roller
Om de roller te desinfecteren, gebruik de meegeleverde desinfectiekit. Volg de aanwijzingen op de verpakking.  Gebruik altijd de speciale desinfectievloeistof die meegeleverd wordt met de roller. Het gebruik van andere vloeistoffen kan effect hebben op de lijm die de naalden vasthoudt.

De roller is vanaf het eerste gebruik een jaar houdbaar bij 3x gebruik per week.

Attachment