Acne is een van de meest voorkomende huidaandoeningen. 80% van de jongeren heeft er, in meer of mindere mate, last van. Maar ook bij volwassenen komt deze aandoening regelmatig voor. Acne is een aandoening van de talgklieren. Het komt meestal voor in het gezicht, maar ook op de rug, de borst en de schouders. Hoe eerder u er wat aan doet, hoe kleiner de kans dat er vervelende littekentjes of pigmentvlekjes ontstaan. Niet alleen ernstige acne kan behandeld worden, ook een onrustige huid is heel goed onder controle te krijgen. De precieze oorzaken van acne zijn niet bekend. Duidelijk is wel dat acne ontstaat door een combinatie van een aantal factoren:

• Een verhoogde talgproductie
  • Een abnormale verhoorning van de bovenste huidcellen
  • Een ontsteking van de huid door de aanwezigheid van bacteriën
  • Hormonale veranderingen
  • Overige factoren zoals: plaatselijke druk of wrijving, geneesmiddelen, stress en contact met stoffen die een verstopping van de talgklier veroorzaken, zoals bepaalde cosmetica en oliehoudende en chloorhoudende stoffen

Het doel van een huidtherapeutische acnebehandeling is om de ontstekingen en verstoppingen te verminderen en om littekenvorming te voorkomen. De behandelingen kunnen bestaan uit het reinigen van de huid, verschillende peelings, lasertherapie en/of microdermabrasie. Welke behandeling het meest effectief is voor jouw huid is afhankelijk van verschillende factoren, zoals de ernst, het soort acne en medicatiegebruik. Tijdens een intakegesprek zullen wij samen een behandelplan opstellen om zo effectief mogelijk de acne te behandelen.