GEZICHT

Veel mensen hebben last van een rode verkleuring in het gezicht, meestal op de wangen. Dit zijn vaak verwijde vaatjes, ook wel couperose, tele’s of rosacea genoemd. Verwijde vaatjes zijn onschuldig, maar veel mensen vinden het wel vervelend – behalve dat het cosmetisch niet mooi is, kan het ook klachten geven. Bij grote temperatuurverschillen kan het gezicht rood aanlopen en heel warm worden. In sommige gevallen is er sprake van rosacea. Rosacea is een chronische huidaandoening waarvan de oorzaak onbekend is. De meest voorkomende symptomen zijn roodheid in het gelaat, kleine gesprongen vaatjes (couperose) en een branderig of stekend gevoel. Ook kunnen er kleine bultjes/puistjes tot wat grotere ontstekingen in de huid voorkomen. Bij gesprongen vaatjes speelt met name erfelijke aanleg een rol: de sterkte van de vaatwanden is erfelijk bepaald. Veel buiten zijn in weer en wind en blootstelling aan UV-straling kunnen gesprongen vaatjes ook verergeren

BENEN

Beenvaatjes zijn verwijde bloedvaatjes en komen veel voor; ongeveer een derde van de volwassenen heeft er last van. Soms geven ze een jeukend en prikkelend gevoel. Deze vaatjes geven medisch geen klachten, maar kunnen cosmetisch storend zijn. De vaatjes die behandeld kunnen worden zijn a.o. kleine ontsierende vaatjes op de benen (0.1 – 4mm). De vaatjes zijn onschuldig van aard, geven eigenlijk geen klachten maar worden wel vaak als cosmetisch storend beschouwd.

Bij de vaatbehandeling wordt het laserlicht in de huid selectief opgenomen door de rode kleur van het bloed. Door de hoge energie van deze laserstraal worden de kleine bloedvaatjes vlak onder de huid verwarmd, hierdoor stolt het bloed en verdwijnen de vaatjes. De omliggende weefsels en huid blijven tijdens een behandeling onbeschadigd en er is geen kans op littekenvorming. Wilt u meer weten over deze behandeling, neem dan contact op voor een intakegesprek!

Telefonische bereikbaarheid

Wij zijn op het moment telefonisch wat moeilijker bereikbaar. Spreek ons antwoordapparaat in en we bellen je zo snel mogelijk terug!

Mailen mag natuurlijk ook altijd!

Wanneer Henny hersteld is van haar knie operatie zal zij jullie weer in de ochtend te woord staan.